fredag 29 augusti 2008

födelsedagsmorgon

Min lilla pojk fyller åtta år idag.
Den knubbiga, hårlösa bebisen är ett minne blott.
Nu är han en långhårig kille med en stark pojkkropp.

Men energin är den samma. Glimten i ögat. Busigheten. Och det stora hjärtat.

Intensiv och nyfiken så att man kan bli tokig.
Men så omtänksam och gosig att man glömmer allt annat.

Och morgonpigg. Efter en lång väntan blev han äntligen uppvaktad med presenter och sång.
En cykelhjälm, geomag, lego och en pyjamas gömde sej i paketen.
Och i köket väntade en cykel! Med växlar!!!

Det var en glad kille som cyklade iväg till skolan idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt ok om du länkar till min nu. Allt har lugnat ner sig.
Tusen tack för änglen.
Hoppas jag har den svävande över mig på söndag
Tusen tack min vän.

Anonym sa...

Grattis till 8-åringen!! Kan tänka mig att han stolt visar upp cykeln för alla idag:)