torsdag 28 augusti 2008

en missad utmaning

Jag följde sonen till fotbollen och skulle sedan gå till affären och köpa tacoprylar tills i morgon. Samt något chokladaktigt till mej att mumsa på (blev så väldans sugen nu när jag är förkyld).

Men det kryllade av folk jag kände i affären, så då köpte jag inget gott till mej. Jag kommer mej inte för att köpa godsaker en vardagkväll.

Varför?
Jo, för att:
1) jag inte vill att folk ska tro att jag är en sådan som käkar onyttigheter för jämnan.
2) folk kanske tycker att jag har dålig karaktär och att jag är tjock p.g.a. att jag äter massa godis.

Det händer väl 1-3 ggr per månad (nåja, 2-4 kanske) att jag äter godis en vardagkväll och jag är ingen godisgris på helgerna heller.

Och vad spelar det för roll vad andra tycker? Om jag kommit förbi min egen samvetsspärr så ska ju det vara tillräckligt.

(Som tur var hade maken köpt kalasgodis idag, så jag nallade några bitar ur påsen.)

Inga kommentarer: