tisdag 8 juli 2008

världens bästa mamma!

Oj, vad det har lekts här idag. Jag fick till och med ut grabbarna i regnet. Och när de inte lekte satt vi och pärlade. Och spelade spel. Och... Precis som sonen är med andra kompisar.

Och ikväll har han inte varit så där rastlös som de dagar han kommer hem från bästisen utan vi har fortsatt i myspysanda med pussel och spel och sagoläsning.

Idag har jag varit en sån där mamma som jag vill vara men som jag inte är så ofta, på grund av rastlöshet, trötthet, dåligt tålamod, stress eller ångest. Idag var jag i nuet tillsammans med mina barn.

Några veckors heltidsumgänge med barnen har gjort underverk. Nu kan jag till och med sitta kvar vid bordet tills siste man ätit färdigt. Och spela spel tillsammans med alla tre utan att tappa tålamodet.

Och visst märks det på barnen också att jag lugnat ner mej. Eller också är det jag som inte fokuserar så på det negativa. För visst kivas det en hel del fortfarande.

Inga kommentarer: