onsdag 9 juli 2008

spänt läge

Idag följde mamma med till simskolan och jag passade på att bjuda in oss på lunch. Efter maten gick jag och la mej en stund, och sov i nästan två timmar.

Jag tycker att jag har flyt nu, men när jag lyssnar på kroppen så hör jag varningssignalerna:
- jag har jättesvårt att somna
- jag drömmer en massa rörigt
- det susar i öronen
- käkarna värker
- axelpartiet är väldigt motsträvigt när jag ska slappna av

Så vad göra?
Trappa ner "går inte" just nu.

Imorgon är det sista dagen på simskolan (innan avslutningen) och sonen ska göra de sista proven för järnmagistern. Dessutom måste jag åka in och byta mina vita byxor. Skulle ha trekvartslånga och högg ett par utan att prova eftersom jag har samma modell i svart. Men när jag kom hem visade det sig att de var hellånga. Och det skulle jag ju inte ha.

På fredag tar maken simavslutningen men jag får ingen sovmorgon för jag ska till vårdcentralen och ta prover vid kvart i åtta.

Men sedan ska vi till stugan och jag ska bara njuta. Eller nästan bara, för jag fyller år på lördag och det är en hel del att fixa med det. Men jag väljer en enkel tårta och mat som är lätt att tillaga så det ska nog gå bra.

Det här såg ju inte så mycket ut trots allt.

2 kommentarer:

Vida sa...

Jag håller tummarna för att du snart får njuta i stuga.. och du kanske ska önska dig tårta och att någon annan lagar maten som present :)

malve sa...

Bra idé. Det ska jag komma ihåg till nästa gång. Nu har jag lovat sonen "kladdkaketårta".