tisdag 8 juli 2008

koffeinfridag nr 5

Femte dagen utan kaffe och jag sitter här med en kopp :(
Efter en gigantisk rundtur med barnen var jag så slut att jag var tvungen (hmmm...). För jag kan ju inte sova när maken jobbar.

Det är dagarna med barnen som är värst, för då blir jag så trött och känner att jag vill vara pigg. Och då "behövs" den där kicken. Ja, ja. Nya tag i morgon.

I morse fick jag ett infall och kände för att dra med ungarna till stan efter simningen. Men nu har jag lärt mej att hejda mej och inte berätta om mina planer i förväg. Efter simningen var jag pigg och glad och vi drog iväg in till stan för lite shopping och lunch på McDonalds. Pärlor och resårband inhandlades till barnen och jag fick äntligen mina vita byxor.

Ytterligare ett mentalt hinder har övervunnits. Jag har inte vågat mej in till stan med alla barnen på ett par år, men nu gick det hur bra som helst. Ingen stress eller oro alls. Men trött blev jag. Förmodligen spände jag mej en hel del.

Men jag grämer mej lite för det där kaffet!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kickar sitter fint ibland. Känner ofta att jag vill ha en hemlig cocktailblandning som återställer min energinivå. En liten fix till kroppen. Tyvärr dricker jag inte kaffe så jag letar fortfarande...

malve sa...

Säg till om du hittar något annat :)