fredag 4 juli 2008

fri tid

Cyklade iväg med treåringen för ytterligare ett stick i fingret. Tack och lov var allting bra idag! Nu väntar vi bara på urinodling.

Vi hann hem innan resten av familjen åkt, så jag gjorde iordning en frukost till lilltjejen som inte fick äta innan provtagningen och skickade med henne till simhallen.

Så nu är jag ensam i ett par timmar. Läser bloggar i lugn och ro och funderar på om det är det bästa sättet att utnyttja ensamtiden på. Men sedan tänker jag att jag inte ska vara så himla effektiv utan göra det jag vill. Det är inte vad jag gör som spelar roll utan hur jag gör det.

Mitt te är urdrucket och nu väljer jag mellan att läsa bok, meditera och sova en stund. Svårt val men lite sömn i soffan lockar. Jag är piggare invändigt nu men har fortfarande ett stort sömnbehov. Jag som gillar att sova tycker att det börjar bli lite trist, faktiskt. Men det går iallafall åt rätt håll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det frustrerande att inte riktigt veta hur man bäst ska disponera den lilla lediga tid man har. Så mycket man vill göra och så mycket man bör göra och vad blir bäst?