måndag 23 juni 2008

piggare och piggare

Nu börjar det flyta på igen. Och jag märker att jag börjat planera in saker. Bäst att bromsa lite och ta en dag i sänder. I dag ska hela familjen in till stan och försöka handla liiiite på rean. Tänker att jag ska träna på att hantera reastressen genom exponering och bara köpa sådant som jag även skulle ha köpt till fullpris.

Syjuntan ikväll blev inställd precis som jag anat. Och det känns ganska skönt för jag behöver en lugn hemmakväll.

Jag vet inte om medicinminskningen kan ge utslag så snabbt, men jag har sovit bättre om nätterna och bara vaknat när barnen väckt mej (annars brukar jag vakna till varannan timme ungefär). Och dessutom känner jag mej piggare. Igår sov jag inte middag men klarade ändå av att köra de åtta milen hem på kvällen. Dessutom borde väl allt kosttillskott som jag proppar i mej göra mej piggare.

Jag har iallafall bestämt mej för att inte fastna i "oj, vad jag är trött"- ältandet utan intala mej själv att jag är pigg och full av energi.

Inga kommentarer: