onsdag 11 juni 2008

nu skingras molnen

Samtal från FK
Tio minuter före planerad avfärd till terapin ringde min handläggare. Hon var mycket positiv till studier (hade själv bytt bana i livet ett par gånger + varit utbränd) och sa att långtidssjukskrivna var undantagna de nya reglerna (förutom sänkningen av ersättning) till årsskiftet. Så hon såg inga hinder med att jag blev halvtidssjukskriven under den första terminen (om läkaren bedömde det så) och tyckte att en lugn start är att föredra.

Puuuhhhhh! Vilken lättnad!!!!!

Terapin
Det kändes skönt att få ventilera samtalet med läkaren och framtiden med psykologen. Och efter att ha pratat igenom det hela kom jag fram till att jag faktiskt behöver prata med läkaren igen. För att få ro i sommar.

Dessutom fick jag beröm för att jag hanterat situationen så bra. Varit i känslan och inte ältat så mycket utan ägnat mej åt konstruktiv problemlösning och tagit tag i saken genom att ta reda på fakta.

Läkaren
När jag kom hem ringde jag till vårdcentralen och efter några timmars väntan fick jag ett samtal.
Först kunde jag inte ens få telefontid, men efter att ha berättat att jag mådde dåligt efter mötet i måndags så lyckades de till och med få fram en besökstid. Tänka sej!!!! På tisdag ska jag dit igen.

För trots att samtalet med FK var positivt så ligger läkarens ord och gnager. Jag behöver få klart besked från henne om framtiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säger bara, jamen se där, nu händer det saker, möjligheterna fanns ju där, och håller med, du hanterade situationen bra! Det går ju bra eller hur? Kanske det tom blir bättre än du trodde först. Kram och ha en jättefin dag, släpp läkaren nu och vila en stund :)du har gjort allt du kan just nu. Mycket bra tom..

malve sa...

Ja, det går ju så bra så. Bara man inte låter tankarna skena iväg.

Nix, nu ska jag inte tänka mer på det här förrän lagom till läkartiden på tisdag. Det löser sej...

Kram:)

Anonym sa...

Åh, nu belv ju även jag glad :-) Låter ju som om det finns lite hopp då iaf...