onsdag 11 juni 2008

nu är jag mest arg!!!

Gårdagen tillbringades till största delen med näsan i en bok. Och resten av tiden hade jag ångest. Blääää... Tog mej iallafall för att cykla runt bibblan och affären tillsammans med barnen. Hem kom vi med böcker och jordgubbar i stora lass.

Efter att ha tänkt igenom läkarbesöket är jag faktiskt mest ARG!!!!

Jag hittar tre tänkbara förklaringar till läkarens beteende:
1) Hon tyckte att jag behövde en knuff ut i arbetslivet (tidigare har hon sagt att vissa personer behöver en knuff för att komma vidare - jag var dock inte en av dem)
2) Hon var osäker och ville testa om jag var redo för arbetsträning.
3) Hon var pressad av FK:s nya regler.

Och då är jag irriterad eftersom:
1) Hon lyssnade inte på vad jag sa. Och jag behöver inte knuffas ut - jag går så gärna själv. När jag känner att det är dax!

2) Så har hon gjort tidigare. Men jag vägrar sitta där och gråta bara för att hon ska bli övertygad om att det inte är en bra väg. Att jag protesterade (om än lite lamt) ska väl vara tillräckligt.

3) Om det var det nya regelverket som påverkade henne så kunde hon ju ha sagt det! Nu la hon över "skulden" på mej. Att jag har fått tillräckligt med tid. Och det gör mej mest arg. Det är inte mitt fel!!!!

Idag ska jag träffa min terapeut. Och så hoppas jag att FK ringer så att jag får veta vad som gäller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är verkligen inte lätt nu, känner igen mig :-/
Man undrar vart det bär,,,