måndag 30 juni 2008

lugn start

Familjen är i simhallen och jag är ensam hemma. Härligt!


Idag har vi ingenting inplanerat förrutom att vi kanske åker och köper golv till förrådet. Mitt "lilla" projekt som jag inte rodde hem har tagits över av maken och vips så är det nästan klart.


Jag har svårt för saker som tar tid och innefattar flera moment eftersom jag inte kan fokusera på en sak i taget utan ser allt som ska göras - och blir superstressad! Och trots att jag intalar mej själv att det får ta den tid det tar så sätter jag ändå upp tidsmål. Fast jag övar på det och jag har blivit mycket bättre. I vardagssysslorna har jag blivit bättre på att göra och vara i en sak i taget och det är ett stort framsteg för mej! Resten kommer väl så småningom. Kanske är det orken som inte riktigt räcker till och så blir jag stressad för att jag känner det..


Jag tror att jag ska börja öva på lekstugan. Om jag inte gör någonting åt den så kommer ingenting att hända i år heller. Och det är "bara" enkla grejjer kvar:

- måla utvändigt (är bara grundmålad)
- sy gardiner (roligt)
- måla "köksbänken" vit + svarta spisplattor
- sätta upp lite hyllor

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja..du är ju smart, och brukar fatta bra beslut..Är det så att du vill lite mycket samtidigt så att det är därför det inte blir av? Rastlöshet över att du inte hinner? Kan känna igen lite av det..fast mest är det pengar för min del som fattas för att dra i med renoveringen :) så får vila i år...nästa år blir det annat..kanske :) tar en dag i sänder just nu fortfarande...Stor kram och hoppas din födelsedag blir så bra som du hoppas!