lördag 14 juni 2008

lite gnäll i boxershorts

I natt vaknade jag av att jag hade en panikattack. Hjärtat bankade som besatt och det kändes lite läskigt innan jag vaknat så pass att jag fattade vad det var. Själva panikattacken har aldrig varit något problem för mej, utan det är när den inträffar i bilen eller där jag inte har tillgång till toalett som det kan bli jobbigt. Fast sedan jag började med antidep.medicin har jag inte besvärats så värst av själva paniken.

Och i sömnen har jag bara fått en attack vid en handfull tillfällen, varav de flesta när jag började med medicinen. Då har jag drömt att jag befunnit mej i någon agorafobisk situation, men i natt tror jag att det istället var någonting jag hade glömt göra. Minns dock inte vad.

Sedan läkarbesöket i måndags känner jag mej överlag mer ostabil och har till och från haft gnagande ångest. Igårkäll skulle vi se senaste Bondfilmen, men jag kände att det inte var lämpligt för mej att se den - mitt inre var alldeles för kaosartat som det var.

Dessutom har jag en förkylning på G och känner mej hängig och ruggig.

För att inte tala om hur kliigt det är. Jag är känslig mot en del tvättmedel, men Skona har jag alltid tålt. Även den parfymerade. Dock brukar jag köpa parfymfri för att vara på den säkra sidan. Sist råkade jag köpa den med parfym (förblindad av extraprisstress) och nu tål jag visst inte den heller. Så nu går jag omkring med makens thailandsboxisar som garanterat inte är tvättade i fel tvättmedel. Najs...

Nu väntar jag på att maken och sonen ska komma hem från fotbollen så att jag kan gå och lägga mej. Vi var på matchen och hejade på dem, och i halvlek gjorde jag en avstickare till affären och köpte tvättmedel. Gissa vad jag ska göra resten av dagen...

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, usch,,,det är inte kul med panikattacker,,jag känner av dem också då och då. men man måste våga för att vinna :-)