torsdag 12 juni 2008

hem ljuva hem...eller?

Jahapp, så har man ställt in lunchen då. Och jag är inte ens besviken på mej själv, utan det känns rätt. Det här är min sista dag för mej själv innan sommarlovet. Sedan är barnen hemma tills i augusti.

En lunchträff på stan skulle innebära att jag inte får någon lugn tid idag, utan jag skulle bara vara hemma och vända ett par gånger. Jag hoppas att jag snart kan finna ro även i de små stunderna så att jag inte behöver oceaner av tid för att återhämta mej. Två, tre timmar är ju egentligen ganska mycket tid, men för mej känns det stressigt.

Och idag behöver jag hitta tillbaka till lugnet inom mej.

4 kommentarer:

Anonym sa...

;-) Känner igen mig,,, ett låååångt sommarlov med ledighet för barnen, sååå skönt, men sååå jobbigt också!
Den där återhämtningsprocessen blir ju liksom aldrig av. Men man får försöka skjuta in små stunder med microvila,,,ta pauser mitt i allt och djupandas....

- Lilltanten - sa...

Du tog ett beslut och står för det, det är gott nog. Tids nog är du där. Lugn och ro behöver vi alla ibland, olika länge. Kram!

Anonym sa...

Vissa människor behöver i perioder mycket vila och nu är du en sådan och i en sådan tid. Ta vara på dig.

Anonym sa...

Så bra att du tog det beslutet så att du får lugn och ro inom dig. Din vän finns kvar och ni kommer att ses många gånger till :) KRAM