torsdag 29 maj 2008

syskonkärlek och utvecklingssamtal

Utvecklingssamtalet med 5-åringen gick bra. Lite vemodigt att det var sista gången, men jag har ju ett barn kvar på avdelningen till hösten.

Systrarna leker inte så mycket på dagis men när det är gemensam samling före maten så brukar lillasyster krypa upp i syrrans knä och mysa lite.

Min stora 5-åring kan mycket och är trevlig på alla sätt och vis. En bra kamrat som kan leka med nästan alla. Omtänksam och hjälpsam mot de mindre. Hon känns nästan som ett äldstabarn, sa förskoleläraren.

Jag är så himla tacksam över att mina barn tycker om varandra och är fina människor. Visst bråkar de som alla syskon, men så fort det händer något är de världens omtänksammaste.

I morse vaknade 3-åringen tidigt och jag bar in henne till storebror medan jag gjorde mej i ordning (var ju tvungen att vara representabel när jag skulle på utvecklingssamtal). Storebror sov fortfarande och lillasyster gosade in sig bredvid honom. När jag senare tittade till dem möttes jag av en strålande stolt storebror. Tänk att lillsyrran gått in till honom på natten!!!

(Självklart lät jag honom tro att det var så det var.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

kikar in, ska du se lyxfällan ikväll på tv3 kl 20.00?

malve sa...

Nix. Jag har inte 3:an. Men jag har hört att det ska vara ett bra program.