tisdag 6 maj 2008

nyheter i garderoben

Inte behöver man ut och shoppa för att få en vårfin garderob. Ibland är det riktigt bra med guldfiskminne. För att slippa gå ut började jag beta av den gigantiska strykhögen (för första gången i år!!!) och tänk vad mycket där fanns som jag alldeles hade glömt bort.

Bästa fyndet var en kofta som jag har letat efter, men trodde att jag rensade ut eftersom jag inte hade någonting som passade till den. Men nu har jag det - och då var den borta! Tills idag då.

En annan glad överraskning var mina svarta linnebyxor som jag saknat sedan i höstas. Här är det minnet som spelat mej ett spratt. Jag har vid flera tillfällen gått till garderoben med avsikten att ta på mej linnebyxorna, konstaterat att de inte hänger där och sedan valt något annat i stället (jeans). Problemet är tillfälligt löst och byxorna har återigen hamnat i minnets dunkla vrår. Tills nästa gång...

5 kommentarer:

Anonym sa...

När något hamnat i minnets dunkla vrår har det väl så gott som glömts bort...?

Så de måste ha plockats fram ur minnets dunkla vrår nu. För nu vet du ju att du har dem. De är längre inte bortglömda.

Eller?

malve sa...

Nej det var en besrkivning av tankeloopen innan idag. Nu hänger de i garderoben :)
Lite otydligt kanske...

Anonym sa...

En aning kanske...

Men i sådant fall måste jag plussa. Det inte alltför uppenbara måste premieras! :-)

malve sa...

Från mästaren i otydlighet! ;)

Anonym sa...

Haha! *ler lite överdrivet nöjt* ;-)