onsdag 7 maj 2008

min verktygslåda

Nu håller jag på att baka ihop ett flödesschema igen. Jag som trodde jag nått botten hittade ännu en avgrund att hoppa ner i. Håller på att samla ihop det senaste årets insikter och lärdomar för att hitta en greppbar helhet. Med mening.

Som det är nu känns det som att jag släpar omkring på en stor verktygslåda fylld med olika tekniker som kan vara bra att ha: mindfulness, meditation, femminuterspaus, treminutersavslappning, avslappning, magandning och så alla verktyg för att hantera paniken. Och allt som vi kommit fram till i terapin för att hitta mej själv. Och...

Det är så mycket att hålla reda på! Så mycket teknik. Och på något sätt hanterar jag det bara med intellektet. Känslan har hamnat på efterkälken (som så ofta).

Men nu har jag nog hittat en förklaringsmodell som innefattar alla (?) tekniker och som jag känner för. Så i framtiden kanske det räcker med att jag har snickarbältet på mej...

Jag har kanske till och med lyckats få ihop det med lite andlighet. Det kanske kan behövas. Fast där kämpar mitt intellekt fortfarande med näbbar och klor. Mitt kritiska tänkande är välutvecklat...

Inga kommentarer: