onsdag 21 maj 2008

första intaget

Till kvällsmaten tryckte jag i mej den första hälsokostdosen:

- En sked linfröolja (kallpressad, kravodlad). Jag höll på att spy rakt ut. Fy attan vad äckligt!!! Smakade oljefärg (som de luktar dårå...). Inte så konstigt för det är väl linolja i konstnärsmaterial?

- 2 msk mulitvitamin. Jämfört med linfröoljan var den smaskens, men näee...blä alltså. Och den ska intas två gånger per dag. Fast nu läste jag på nätet att den smakar som juice om man spär ut den. Får testa i morgon.

- Och så ett par andra piller. Tack och lov för piller!!!

Jag har skrivit en komihåglapp, annars är det nog lögn att få till det rätt så här i början. Funderar på vad man skulle kunna blanda linfröoljan med så att den inte smakar så äckligt...något tips nån?

Dessutom ska jag nog dra ner på mitt normala fettintag medan jag kör den här kuren, t.ex. mitt mumsande på nötter, så att jag inte drar på mej en massa extrakilon.

Men vad gör man inte för att bli piggare och komma ur den här skiten. Om ett par veckor bör jag se effekt (eller känna).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju ha oljan över en sallad men då är det kanske tveksamt om du får i dig den tänkta dosen. Det funkar att röra ner den i en juice också. Men skaka det inte.

Sedan tycker jag att det låter märkligt att ta oljan så sent. Frukost låter mer sunt.

Fortsätt äta nötter och dra ner på något dåligt fett istället.

Vad för andra piller?

malve sa...

Jag hade tänkt ta det till frukost men eftersom jag mådde illa efter bestämde jag mej för middagstid. (Som för mej innebär ca kl 17.)

Men du har rätt - frukosten är nog bättre. Ska testa med juice i morgon.

Nattljusolja och folsyra tar jag i pillerform.

Dåligt fett??? Tror jag inte att jag äter ;)