lördag 24 maj 2008

ensam hemma

Här sitter jag framför datorn nyduschad, nyfixad och uppsvidad (lite lagom). Till ingen nytta för jag valde i sista sekund att stanna hemma. Buhu...så trist. Men jag kände att det inte var värt det. Hasade omkring som en gammal tant med geleig kropp och stressmage modell gravid.

Och hos familjen W lär det bli livat värre med 8 vuxna och 9 barn.

En tydlig signal om att ta det lugnt. Nu har jag mediterat och allt känns liiite bättre.
Jag har insett att jag måste gallra lite i nästa veckas kalender.

måndag: symöte hos mej.
tisdag: inskrivningsfika - förskoleklassen med 5-åringen.
onsdag: träff med föräldragruppen (=tjejerna hemma från dagis)
torsdag dag: lunch med Tz
torsdag kväll: picknick med dagis
fredag: terapi

Och veckan därpå är också ganska full, samtidigt som maken är på kurs halva veckan.

Hm, som vanligt stryker jag nog föräldraträffen. Synd, men så får det bli. Isåfall har jag dagarna lediga fram till torsdag och då kan jag förhoppningsvis köra in till stan och äta lunch.

Suck, vad trist det är att vara tillbaka i stressträsket. Allt gick ju ganska bra nu på det hela taget....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt att du är tillbaka i stressträsket. Bra är det dock att du stannade hemma och lyssnade på din kropp. Jag hoppas att din kväll ändå blir bra. Massor av kramar!!!

- Lilltanten - sa...

Men du är på väg... två steg fram och ett tillbaka... Kram!