fredag 9 maj 2008

en vecka med köpstopp

Barnkläder
Den enda frestelsen den här veckan var när kompisen meddelade att det var 3 för 2 på me&I i maj. "Var inte du intresserad av svettisjackan till sonen...?"

Jag klickade in på hemsidan och kikade runt lite. Kanske ett par byxor till sonen också, till hösten...och...

Det bidde inget köp eftersom jag hade tre starka argument emot:

1) Jag har köpstopp
2) Jag ska inte köpa på erbjudanden (speciellt inte när jag känner mej stressad, vilket jag gjorde)
3) Jag ska inte köpa kläder i förväg - och just nu har alla allt de behöver

Uterummet
Vi lär inte bli klara med uterummet i maj, och det som är bra med köpstoppet är att jag inte kan börja köpa inredningsprylar i förväg. Annars är det lätt hänt att man köper efter bilden man har i huvudet och sedan passar det inte in i verkligenheten. Felköp, helt enkelt. Nu väntar jag med shoppingen och kan sedan handla allt eftersom vi verkligen ser vad vi behöver och vill ha.

Kläder till mej
Jag hittade en hel del "nygammalt" i strykhögen och jag tror inte att jag behöver mer sommarkläder. Förra sommaren var första året i ny storlek så jag köpte ganska mycket då, som jag fortfarande tycker om. Jag tar maj på mej för att se om jag har något behov.

Onyttigheter
Jag har inte köpt någonting till mej men däremot åt jag upp dotterns kokosbollar och var tvungen att köpa nya till henne. (Jag får se om jag tar någon ikväll när hon ska bjuda på dem...jag känner mej inte särskilt sugen. Konstigt nog??!!)

Inga kommentarer: