söndag 25 maj 2008

en bra dag

Föregående inlägg fick avslutas i hast efter en attack från 3-åringen.

Idag har jag varit igång hela dagen, förrutom en knapp halvtimmes slummer efter maten. Maken och sonen tillbringade eftermiddagen säljandes korv utanför Den Nya Stora Mataffären. Pengarna går oavkortat till fotbollslaget. Någon förälder räknade ut att varje pass var värt 100 spänn. För 2,5 timmars slit!!! Nåja, sonen var glad och nöjd och fick en ny kompis på köpet.

Under tiden var jag och en väldigt leksugen 3-åring hemma. Och för första gången kom bästisen på lekbesök. Redan efter en kvart var jag uppstressad av deras vilda framfart, men det löste sej då kompisen ramlade ner från gungan och ville hem till mamma. När vi dumpat av henne där ville de fortsätta leka.

Så vips hade jag en dryg timme alldeles för mej själv. Kanske tur för maken fick ge sej iväg till jobbet på akututryckning så helt oplanerat fick jag fixa middag och läggning själv.

Men trots att jag har gjort ovanligt mycket idag och haft en del stresstoppar, så känner jag mej ganska lugn. Och trött...

Inga kommentarer: