söndag 11 oktober 2009

smörgåsbord

Jag surfar runt på vårens kursutbud.
Så mycket spännande det finns.

Till sommaren kommer jag att vara klar med min beteendevetarexamen (tjohoo). Reglerna är att man ska ha minst 90 hp i ett huvudämne (C-uppsats) och så fylla på med kurser upp till 180 hp.

Om jag väljer med hjärtat kommer min examen att innehålla:
- 135 poäng psykologi
- 15 poäng sociologi
- 30 poäng hälsopedagogik

Hjärnan funderar på om det kanske blir för mycket psykologi och att jag ska jag läsa en kurs till i sociologi... fast å andra sidan berör psykologikurserna det jag vill jobba med....

4 kommentarer:

mamms sa...

gud det är jättespännande ämnen du läser. Är själv intresserad inom just de områdena.
Fin halsduk som du stickat också.
Kram

Di sa...

Häftigt! Tänk vad du har kommit långt! kramar

Maria sa...

Mitt hjärta pekar också mot psykologin.
Jag tycker att du ska gå på ditt hjärta eftersom de kurserna kommer du att tycka är roliga.
Jag valde med hjärnan när jag läste nationalekonomi och det blev till viss del den kursen som sänkte mig. Hatade varje minut av den kursen och har därför kommit fram till att det är bättre att göra vad hjärtat säger.

Li Rustas sa...

Hej! Hittade din blogg av en slump. Funderar själv på en beteendevetarexamen med huvudämne psykologi och funderar vad man kan få för jobb på detta (givetvis beror det på) men tänkte höra hur det gått för dig? Vart hamnade du?

Mvh / Li