torsdag 22 oktober 2009

dé é mycké nu

Nu är jag inne i stresskarusellen igen. Länge sedan sist, men inte efterlängtat.
När vi planerade kommande helg tänkte jag att det blir tufft, men en intensiv helg någon gång ibland går ju bra.

Det jag inte tänkte på var att eftersom jag tänkt vara ledig på höstlovet så behöver en del skolarbete vara klart imorgon:

* Sociologin som jag varit nästan färdig med ett bra tag ska visst lämnas in senast på tisdag - dags att göra den klar med andra ord.
* Min fantastiskt roliga essä får jag inte riktigt till. Just nu skriver jag en massa bara och så får jag rensa sedan. Jag har svårt att fokusera för allt går in i vartannat och existentiella frågor är ju sååå spännande!!!!
*Och direkt efter höstlovet har vi metodtenta i psykologi C. Oj då - det hade jag missat. Visserligen inte så svårt men jag har ju varit flitig så det var ganska länge sedan jag jobbade mig igenom kapitlen. Och en bok som vi inte hade någon inlämning på har jag inte öppnat än (läraren lovade några frågor på just den boken...)

Nu ska jag ta dagarna som de kommer och nästa vecka ska jag njuta av ledigheten och jag hinner säkert plugga lite då med, barnen brukar ju inte vilja vara med mej utan leker hellre med sina kompisar...

- Imorgon ska 6-åringen ha Halloweenkalas. Buffé och Disco i källaren. Maken och jag kan ju turas om att gå ner och titta till dem.
- På lördag ska vi ha middagsträff med kompisgänget hos oss.
- Och på söndag fyller dottern 7 år, så då blir det kalas med släkten.

Tråkigt när det blir så här stressigt, jag som egentligen gillar att pyssla och grejja. Nu blir det ju bara jobbigt!!!!

2 kommentarer:

Di sa...

ojdå..du får vara rädd om dig!kramar

carulmare sa...

Oj! Finns det inte något som du kan göra senare...?