lördag 24 oktober 2009

där jag är i mina tankar

Den senaste tiden har jag planerat och bokat in och jag märker nu att jag i tankarna ofta är mer i framtiden än i nuet.

Detta har gjort att jag har kommit ifrån vanan att vara här och nu och låta almanackan hålla koll på vad som ska hända sedan.

Jag har märkt att när jag väl börjar "tankesnurra" så är det en del av mej som njuter av självplågandet och sätter högre fart på snurran.

Bra är att jag trots allt hållit fast vid min meditation och avslappning. Tidigare brukade jag strunta i detta eftersom jag kände mej så rastlös.

Nu ska jag ta fler pauser i vardagen där jag bara fokuserar här och nu. Och varje gång jag upptäcker att jag är i snurran ska jag föra över fokuset på nuet.

1 kommentar:

Martina sa...

Ja, det är likadant här. jag vill också ha fler pauser med meditation och mindfulness. Min almanacka börjar ju också fyllas upp mer och mer allt efter som jag vågar mer:) Kram!