fredag 25 september 2009

läsdag

Idag har jag bara bokläsning på agendan. Jag tycker bäst om att tänka och skriva, men för att kunna göra det så är det ju bra om man har läst kurslitteraturen... I eftermiddag nallar jag av sonens kalasgodis för att göra läsningen lite roligare.



Min söta son frågade om han kunde få gå hem tidigare idag så att han hinner städa och förbereda inför kalaset. Visst får han det! Jag skickade med en lapp om att han ska gå hem direkt efter mellis. Härligt när barnen känner ansvar och vill fixa själva.

1 kommentar:

Maria sa...

Just nu tycks min son fullständigt balla ur. Jag har aldrig någonsin fått klagomål från skola eller dagis på honom. Denna veckan har det redan ramlat in tre klagomål från skolan. Någon tycks inte ha hanterat sin semesterledighet särskilt bra. ( :

Härligt med någon som tar ansvar och gör sin del!