måndag 7 september 2009

höstig helg

När fyraåringen tar på sig vantarna, då är det höst!

Helgen har jag tillbringat med höstiga göromål. Det har blivit saft och sylt och en nästan färdig djupbädd i trädgårdens odlingshörna. Odlingsprojektet har jag delat in i små steg så att jag kan ta det i lagom takt. Det enda kinkiga är att när jag lagt ut kompost i gropen bör den täckas omgående. Det blir trevligast så.

Idag är kroppen skönt småvärkande av allt grävande. Kanske hämtar jag barnen lite tidigare idag så att jag kan påbörja nästa bädd...

3 kommentarer:

Mamms sa...

jag kände också i morse att det var höst. skönt tycker jag. jag gillar hösten.
kram

Di sa...

har inget recept direkt på inläggning av päronen, jag gjorde nog så att jag kokade en sockerlag med rom i och man kan ju ta punch eller annan sprit som kan passa bra till glass tex. Ingefärspäron är ju också rätt gott till glass om man gillar det :) finns nog recept på Ica.se eller nätet. Är inte så svårt, testa dig fram så hittar du säkert ett eget rec med.
Går säkert också att koka dem och frysa till kräm i höst :)
kram kram!

Anonym sa...

googlade: http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/inkokta-marinerade-p%E4ron-i-sockerlag


hittade massor :) kram Di