torsdag 17 september 2009

hej, här är jag!

Oj, det blev visst en ganska lång paus. Distansstudier kräver ganska mycket datortid så jag har inte varit så sugen på att sitta vid datorn.

Annars snurrar det spännande tankar i huvudet som skulle kunna hamna här - igångsatta av min kurs i existentiell psykologi. Jag läser och begrundar: Kierkegaard, Buber, Sartre, Fromm, Nietche... Jag har lånat hem referenslitteraturen från bibblan och dyker ner i originaltexterna när jag känner lust till det.

Idag är barnen hemma - förkylt och hängigt var det i morse, men nu börjar det ordna till sig. Min egen förkylning börjar släppa så nästa vecka ska jag börja träna inomhus.

2 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Låter spännande med dina studier!
Det låter dessutom som om dina hjärnceller kommer att få jobba en hel del;-).
Hoppas ni kryar på er, du och barnen.
Ha en härlig september-torsdag!

Di sa...

Det är så roligt att se att du verka ha det bra, och att du kan hitta roliga saker i det du gör! varmaste kramar!