måndag 28 september 2009

en riktig barnhelg

"En riktig barnhelg", sa dagisfröken när 4-åringen berättade om de senaste dagarna.

Och ja, det har det varit.
I fredags hade sonen kalas och barnens kusin sov över.
På lördagen var jag, döttrarna och kusinen på teater. En dockteateruppsättning av Nils Karlsson Pyssling. På kvällen åt vi middag hos min bror och barnen fortsatte leka.
I går, söndag, var 4-åringen på sin dans och på eftermiddagen var jag och döttrarna i simhallen medan maken följde med sonen på fotbollsmatch.

En fullspäckad helg men jag känner att jag klarar av det nu. Härligt!

I går kväll kom jag på att jag inte vågat åka till simhallen ensam med barnen tidigare. Nu gjorde jag det utan att reflektera över det. Och jag kan tänka mej att åka ensam med alla tre. 6- och 9-åringen är goda simmare så det finns egentligen ingenting att oroa sig över. Och 4-åringen har armpuffar, så hon håller sig flytande.

Igår vågade 4-åringen hoppa stående från kanten i stora bassängen utan att hålla i handen, och 6-åringen vågade ta sats från trampolinen. På simlektionen dök stora tjejen från pallen. Härligt att se hur de utvecklas och vågar mer och mer.

3 kommentarer:

mamms sa...

det låter jättemysigt med en barnhelg...
kram

Maria sa...

Snor helt fräckt sista raden i ditt inlägg. Den stämmer så bra på dig också: " härligt att se hur du utvecklas och vågar mer och mer."

snoozan sa...

Hej! Så givande att tillbringa tid med barnen. Ha det gott!