fredag 7 augusti 2009

toppensemester

Vår semesterresa blev alldeles underbar!

Vännerna utanför Göteborg har vi inte träffat på ett par år, men det var som om vi sågs igår. Med dem hoppar vi över tramset och pratar om det som är viktigt i livet. Blandat med skoj, förstås. Jag fick en massa tips på hur jag ska göra för att få igång min kreativitet.

Färjan över till Danmark tog fyra timmar och blev en ganska hektisk tillställning eftersom den var proppfull med förväntansfulla barnfamiljer. Dock var det lugnt inom mej, vilket kändes bra!

Väl i Danmark gick vi på Kattegattcenter - ett stort akvarie fullt med fiskar, hajar och annat havsliv. En upplevelse både för stora och små.

Hotellet låg granne med konstmuseet och i parken utanför åt vi kvällsmat innan vi utforskade den spännande omgivningen: böljande kullar i Teletubiesstil, stora stenar att hoppa på och annat roligt.

Legoland överträffade mina förväntningar med hästlängder. Båda dagarna hängde vi på låset och åkte inte hem förrän det stängde. På morgonen gick vi längst in i parken och fick gott om tid att roa oss där innan köerna blev för långa. Sedan hade vi förbokade quickpass så att vi likt berömdheter kunde glida förbi de långa köerna till de mest populära åkattraktionerna.

Jag slängde mej huvudstupa in i karusellvärden och åkte allt som rörde sig, till och med den största bergochdalbanan. Jag frekventerade inte toaletterna oftare än någon annan i sällskapet och drack mitt kaffe som jag brukar. Däremellan utforskade vi omgivningarna och fascinerades och häpnades över alla fantastiska legoskapelser.

Att jag dessutom sitter här efter en intensiv semesterresa med ett behagligt lugn inom mig är en extra bonus. Jag var den i sällskapet som tyckte att legolanddagarna var minst påfrestande vilket var en glad överraskning eftersom dylika tillställningar brukar innebära en stor trötthet. Under hela semestern var jag glad, lugn, sprallig och på upptäckarhumör. Inte stressad, sur och irriterad som jag lätt brukar bli när jag känner mej instängd och ångestfylld.

(Fast vi kommer inte att åka på någon mer flerdagarstripp tillsammans med familjen W - trots att barnen har jättekul tillsammans. Men det är en annan historia.)

2 kommentarer:

Vida sa...

Låter underbart! Framförallt att du har lugnet inom dig...

Kramar

Mamms sa...

låter underbart och intensivt.
kram chissra