söndag 26 juli 2009

sju kilometer!!!!!

I dag var det dax för en ny joggingrunda och den här gången bestämde jag mej för att börja hemifrån, springa ett varv på slingan och sedan hem igen.

Men så började jag fundera på hur lång rundan skulle bli och kom fram till att det skulle bli betydligt kortare än 5 km. Visst var det en utmaning att starta hemifrån, men bara mentalt. Jag var sugen på en fysisk utmaning! Så jag bestämde mej för två varv på slingan.

När jag kom hem kollade vi med GPS:en och det var längre än vad jag trodde upp till slingan. Så min runda idag blev drygt 7 km lång. Plötsligt kändes det som att jag hade milen inom räckhåll.


Nu har jag ett nytt mål:

Jag ska jogga en mil senast den 1/9 2009.

Det känns helt fantastiskt bara att jag har formulerat målet.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh,vad imponerad jag blir! Det är så roligt att följa dina framsteg. Nu vill jag också få gå framåt!

den moderna munken sa...

Jäsingen. Så långt har jag ännu inte kommit i min joggning någonsin.