tisdag 30 juni 2009

intervjudagen

Idag är det dax för anställningsintervjun. Jag kommer innan intervjun att fokusera på vad jag vill (inte ha jobbet) och vill ha sagt (problemet med resorna) så att jag har en passiv och inte alltför trevlig framtoning.

Jättesvårt för en som alltid vill göra sitt bästa! Min bror hade roligt åt att jag satt och filade på CV:t trots att det inte är något jobb för mej. Jag insåg att jag inte vill göra något jättedåligt eftersom jag vill göra ett bra intryck. När jag fick det klart för mej skickade jag raskt iväg dokumentet utan att göra det "klart".

För er som känner igen er i det jag skriver har jag ett boktips i min bokblogg: Good enough.

Som belöning för dagens vedermödor har jag bokat in en lunchträff med svägerskan. Och kanske en liten shoppingrunda efteråt innan barnen ska hämtas.

1 kommentar:

Martina sa...

Lycka till med att inte få jobbet då:)