söndag 28 juni 2009

fem kilometer!!!!

Igår, i värsta sommarvärmen, joggade jag 5 km. Det kändes superhärligt när jag svängde in på andra varvet, det har jag upplevt många gånger i huvudet (i min mentala träning) och jag fick förnyade krafter. Andra varvet gick lättare än första, kanske just för att jag har fokuserat mentalt på det varvet?

Jag hade inte tänkt springa 5 km än på ett tag, så jag blev lite förvånad när jag kände mig sugen på det igår. De mentala bilderna är en stark drivkraft, sägs det. Och det verkar ju stämma.

3 kommentarer:

Malin sa...

Grattis! Visst är det fantastiskt :) Det finns inget bättre för kropp och själ om du frågar mig... man blir oövervinnerlig :)

rosenblom sa...

Bra. Snart planerar du ditt första marathon... ;-)

Maria sa...

Grattis! Glöm inte att fira din vinst!