torsdag 14 maj 2009

nu tar jag helg

Jodå, så är det ! Nu stundar ledighet!

Uppsatsen och rapporten är klar so far. Inskickat för granskning. Den här gången hoppas jag att de går igenom. Annars har jag god lust att fråga om det inte räcker för Godkänt iallafall. Misstänker att vi blivit handledda utifrån den nivå vi befunnit oss på, d.v.s. från bra till bättre. Inget fel i det, men det borde vara valfritt.

Imorgon är barnen lediga. Vi ska ha en lugn mysdag, hoppas jag. Fast som vanligt säger det väl swich och så är huset antingen tomt eller fullt med ungar. Lika bra det kanske, för jag ligger fruktansvärt mycket efter med tvätten och snart är det kris i min garderob. Och så har jag en jättehög med böcker som bara väntar på att bli lästa!

Jag fick en hemsk ångestsläng angående hösten. Tänk om jag inte kommer in på de kurser jag vill läsa. Vissa hade platsgaranti, men bara om man sökte i tid, vilket jag ju inte gjorde. Andas djupt och intalar mej själv att det ordnar sej. Det gör det ju alltid även om det inte blir så som jag hade tänkt. Kanske blir det till och med bättre. Vem vet?

2 kommentarer:

Chissra sa...

ja det är klart att det ordnars ig. tänk att du hamnar där det är menat.
stor tvätthög känner jag igen....

kram

Maria sa...

För oss somhar lite kontrollbehov är det minsann inte alltid lätt att tro på att det bästa sker. Lite ångest kommer ibland och knackar på men vi får försöka skicka iväg den utan att bjuda på kaffe först.