måndag 13 april 2009

en glad påsk

Påskens gladaste: Jag ska bli moster!!! Faster är jag ju redan, men moster ska ändå bli speciellt att bli.

Påskens smutt: Jag började försiktigt dricka vin igen.

Påskens kyligaste: Maken och svågerns dopp i Kalmarsund. + 5 grader enligt fiskaren. Brrrrrr!

Påskens gos: Alla barnen. Mina egna och brorsans två mysiga tjejer.

Påskens eld: På långfredagen sprakade en brasa bestående av bl.a. min gamla sekretär.

Påskens lugn: Min spikmatta och jag.

Påskens uteliv: Soliga utflykter till havet, tomtstädning och sollapande på altanen.

Påskens livligaste: Sonen som har svårt att hålla sig lugn när alla han tycker om är samlade.

Påskens eftersläntare: Mamma dök upp på påskdagen efter en vecka på Gran Canaria.

2 kommentarer:

Vida sa...

Vilken härlig sammanställning. Jag läser just nu en bok som jag hittade på tips från dig (Kafka...). Har inte kommit så långt men jag tycker verkligen om den.

Kramar till från Liv som snart ska lägga sig på sin spikmatta

Chissra sa...

Låter som en bra påsk helg. Grattis till att bli moster.
kram