tisdag 24 mars 2009

pyspunka

Nu har jag energiläckage igen.
Resten av veckan får gå i lugnets tecken.

Den röriga psykologikursen sög energi, men nu har jag skickat in det sista. Puh!
I min andra kurs fick vi backning på vårt uppsats-PM, men nu har jag filat på argumenten och vi fick till sist vår vilja igenom.
Dotterns fyraårsfiranden var roligt och ganska lugnt, men det blir ju ändå ganska hektiskt med ett par kalas.

När jag kom hem från dagens seminarium hade jag jättesvårt att slappna av, trots att jag lyssnade på en CD med prat. Tankarna for hit och dit vilket är ett klart tecken på överhettning.

Imorgon blir det promenad med E, spikmattemeditation, eftermiddagsavslappning och bokläsning däremellan. Visserligen läsning inför uppsatsen, men det är en spännande bok så det ser jag fram emot. (Hälsans mysterium av Aaron Antonovsky - en bok som många kurser refererar till men som få verkar ha läst.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med spikmattan tycker du? Intressant förklaring till energiläckage...känner igen mej..hade nog pyspunka förra veckan faktiskt. Varm kram och ta hand om dig!