måndag 16 mars 2009

livslust

Solen skiner.
Kaffet doftar underbart.
Kinderna är fortfarande kalla efter morgonpromenaden.

Jag är jättesugen på att
- sy gardiner
- sortera vantar (???!!!)
- gå ut med kameran och leta vårtecken
- titta på nästa kursvideo
- fundera över terapiuppgiften

Men jag ska ägna dagen åt att skriva min inlämningsuppgift. Resten av veckan är ganska bokad så jag vill komma igång idag för att undvika onödig stress.

Den senaste veckan har jag slarvat med meditation och avslappning. Vilket märks, för tankarna far runt mer och jag är mer spänd än vanligt. I natt vaknade jag och kunde inte somna om, ett tecken som jag tar på största allvar. Jag vill ju fortsätta i det positiva läge som jag är nu.

Tänk att jag är sugen på mycket mer än vad jag hinner med. Det var länge sedan jag kände så flera dagar i sträck. Jag njuter av livslusten som bubblar inombords, men försöker tänka på att ta det lite lugnt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

mm har våren kommit där neer? Inte i stockholm men jag längtar ihjäl mig efter våren.
kram

Anonym sa...

ja...jag flänger och far, här är det vår i luften men ändå inget direkt vårigt ännu, i Norr har vi vallar av snö...så...hoppas du får en fin vecka! Varm kram!

Ulrika Gabriel sa...

Visst är den underbar, den känslan du beskriver. Hoppas du får suga på karamellen ett tag till.
Kramar från Ulrika