söndag 22 februari 2009

töväder

Nu smälter snön bort. Blir det minusgrader i natt så lär det vara halt i morgon. Men maken kan ta bilen, för sonen är fortfarande febrig. Och kräkts lite har han också gjort (jättekonstigt för han fick behålla det han åt igår). Så tjejerna får också vara hemma imorgon.

Jag räknar kallt med att det är sjukt på tisdag också, så jag har redan bokat mamma som barnvakt. Jag har första föreläsningen på nya kursen och maken ska på ett viktigt, spännande möte.

Mildväder är roligt. Vi har varit ute och byggt snöborg i stora snöhögen. 6-åringen var ute i flera timmar och gick motvilligt in när vi skulle äta.

Idag hittade vi sonens klassmaskot i hans ryggsäck. Sonen hade fått i uppdrag att ta hand om honom över sportlovet. Andra barn brukar ha fotat honom i alla möjliga situationer, men hos oss låg han bortglömd i en väska. Jag känner ett stygn av dåligt samvete faktiskt...

1 kommentar:

Vida sa...

Tack för din oerhört fina kommentar hos mig. Den gick rakt in i hjärtat. Ville bara säga det!

TACK!

Liv