onsdag 18 februari 2009

mastordontdag

Idag är det redovisningsdax i skolan. Var och en ska hålla en halvtimmes föredrag om sitt ämne. Typiskt nog är jag sist. Vilket innebär att jag ska vara pigg i huvudet efter fyra timmars lyssnande.

Jag får se det som en bra övning i att släppa kontrollen. Med en halvseg hjärna kan det bli lite hur som helst, men det är okej. Turligt nog är det ett ämne som ligger mej varmt om hjärtat. Jag ska prata om ACT-terapi ("Sluta grubbla börja leva"), medveten närvaro och acceptans.

Nervös? Njäe, bara för det tekniska. Jag har presentationsbilderna på USB-minne och det känns lite läskigt, tycker jag. Med en främmande dator och så. Själva presentationen känns bara rolig (förutom att jag har så sent startnummer).

Ett tag övervägde jag att skriva ut bilderna på OH, så att jag skulle ha full koll...

3 kommentarer:

Annika sa...

Håller tummarna för att det ska gå bra idag!

Blir alltid så inspirerad till att läsa, ta tag i mitt liv och på bätte humör när jag läser i din blogg.

Ska skaffa mig nån bok om medveten närvaro, det är jag väldigt dålig på.
Har du nått tips på någon?

Kram

Anonym sa...

Det kommer att gå superbra. Insåg under min skoltid att killarna var mer intressanta att lyssna på trots att de var sämre förberedda än tjejerna. Det var nog det som gjorde att de blev mer intressanta eftersom de improviserade, skämtade och var inte så stela. Tejerna höll sig till sina papper och läste nästan maniskt innantill, rädda för att säga eller göra något fel som skulle dra ner betyget. Så slappna av och fokusera mer på åhörarna än innehållet.

Anonym sa...

Åhhh du modiga kvinna:/