onsdag 21 januari 2009

när allt är intressant

Nu måste jag verkligen begränsa mej. För allt är ju roligt och jag skulle kunna läsa hur mycket som helst. Men jag behöver tid för återhämtning och tid för att kunna behålla lugnet i mej.

Så hur spännande och intressant det än är, så ska jag inte göra mer än vad som krävs för att bli godkänd. Inte lägga ner mer tid än vad som är nödvändigt. Inse att det finns obegränsat med fakta att samla, det finns alltid mer att lära. Och jag har hela livet på mej att fortsätta lära mej. Just nu ska jag bara lära mej det som krävs för just den här kursen.

Och ge mej själv lediga dagar och lediga stunder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så svårt och tråkigt att hela tiden behöva begränsa sig.
Insåg i dag att min motor gasar för fullt.
Vad bra att du är medveten om att du måste begränsa dig trots att du tycker att skolan är rolig.