lördag 17 januari 2009

den glade sömngångaren

Maken hade gått och lagt sej och jag låg i soffan och väntade på att hostmedicinen skulle börja verka.

Jag hörde steg och fram till soffan kom en strålande glad son.
Allt jag sa bemöttes med ett smittande skratt och jag började ana att han inte var vaken, så jag bestämde mej för att sätta min son på prov.

- Vad är två plus två, frågade jag.
- Två plus två? Hahahaaaaaaaaaaa.
- Vet du det?
- Ja. Hahahaaaa.
- Vad är två plus två?
- Hahahahahahahahaaaaa.

Då visste jag säkert. Det var en sömngångare jag hade fått som sällskap. Med gnistrande ögon och svettigt hår.

- Kom så går vi ut i köket och dricker vatten, sa jag.
- Hahahahahaaa, svarade sonen, drack ur glaset och gick skrattande tillbaka till sängen.

Till frukost serverades han en rolig historia om sitt nattliga äventyr. Som han inte hade ett enda minne av.

1 kommentar:

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin helg! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman