torsdag 18 december 2008

terapi 081217

Idag följde vi upp hur det går med mina studiestrategier (bra) och gick igenom vårterminen. Jag funderar lite på min halvtidskurs. Ska jag verkligen läsa den också? Jag ska iallafall gå på den obligatoriska föreläsningsdagen i januari så att jag kan falla tillbaka på den om heltid blir för tufft.

Dessutom har jag och maken delat upp ansvaret för hämtning och lämning, och vi har sanerat barnens aktiviteter. Mer än så kan jag knappast göra. Nu är det bara att hoppa!

Uppföljningen av mina signaler pratade vi också om. För att bli mer uppmärksam på min kropp, tankar och känslor ska jag tre gånger per dag stanna upp i tre minuter och fokusera på mej själv. Gärna dokumentera mina "fynd" så att jag kanske kan hitta ett mönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att bli intressant vår. Klart att du kommer att fixa detta och det är riktigt smart att stanna upp och andas.
Själv ska jag gå upp till halvtid efter nyår och jag både längtar och är lite rädd. Men jag tror att vi båda kommer att fixa våren med klart godkänt.