tisdag 9 december 2008

studiemål

Idag ska jag hugga in på den sista hemtentafrågan. Segt att ha så lång tid på sej (två månader) men bra för mej för jag har haft gott om tid att öva mina personliga mål:

- att kunna lägga i från mej en uppgift trots att jag inte är klar

- att kunna ta en paus när jag har värsta flytet (orkar inte riktigt med den där positiva stressen för lång tid åt gången)

- att bestämma att jag är klar med en fråga trots att jag ju har jättemycket tid kvar som jag skulle kunna använda till att göra bättre

- att skriva om det jag tycker är intressant och roligt och inte om det som jag tror att läraren vill ha. Idag ska jag t.ex. välja en vinkling som är svårare än den jag först tänkte på. Men den inspirerar mej mer och jag kommer att lära mej mer av den. Tidigare har jag nog mest kört på säkra kort, för att vara säker på att få bra betyg.

- att inse att det viktiga är inte betyget utan vad jag får ut av kursen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som väldigt sunda mål tycker jag.
Kram