onsdag 26 november 2008

offentliga toaletter

Innan jag drabbades av panikångest undvek jag offentliga toaletter om det inte var kris. Fast när toalettbesök blev ett säkerhetsbeteende tvingades jag att ändra mina vanor.

Några egenheter jag har på toaletter:

- jag hänger alltid av mej jackan med yttertyget mot väggen.
- jag tar aldrig i dörrhandtaget med handen när jag går ut.
- och naturligtvis sätter jag mej aldrig på en offentlig toalettring. (När barnen ska kissa tvättar jag sitsen med tvål och vatten.)

Inte några konstiga saker tyckte jag. Men när jag pratade med min kompis som haft tvångstankar om bakterier tyckte hon att det var ganska sjukt. Fast det är inget jag lider av och det har legat på samma nivå sedan jag var tonåring, så jag är inte orolig för att jag ska fastna i någon ny ångestgrej.

Hur gör ni på offentliga toaletter?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har börjat med att inte ta i dörrhandtaget när jag ska gå ut, eller så torkar jag av det innan jag tar i det...Tvättar mig extra noga! Försöker att inte noja till mig för mkt....man vill ju inte få ännu en störning att jobba med;)

Anonym sa...

Älskar de toaletter som har rengörningsmedel till sitsen annars torkar jag bara av sitsen med papper.
Undviker gärna att ta i handtaget när händerna är tvättade om toaletten för övrigt känns ofräsch.
Det är lite så att jag vaktar på mig själv för att jag inte ska ta till större hygienåtgärder.