lördag 29 november 2008

lite risigt

Min lillebror var fascinerad av att jag tappade tålamodet först när vi bakade pepparkakor med våra barn igår. Själv satt han och kavlade långt efter det att barnen tröttnat. Tja, han har ju vanan inne eftersom han varit pappaledig det senaste halvåret.

Idag vaknade jag och var helt utslagen. Det var tänkt att jag skulle ta med alla barnen till dotterns fotboll ganska tidigt, men det kändes helt övermäktigt (otäck känsla!) att få tre barn i ordning en lördagmorgon. Så maken förbarmade sig och skjutsade dottern innan han åkte för att röja i det usla huset som han ärvt en del av (antar att mina känslor kommer att bli mer positiva när kosingen kommer in på kontot...fast det är inte värt pengarna att ha haft det hängande över sej hela hösten).

Så jag fick en lugn morgon med bara ett barn att fixa till (eftersom sonen just bestämde med en kompis). Sedan är det bara resten av dagen kvar...

Maken tycker förresten att jag ska lyssna lite mer på honom. Han sa ju faktiskt att det inte var någon bra idé att jag stack iväg till Coop igår efter peppisbaket. Med facit i hand hade han ju rätt.

3 kommentarer:

Vida sa...

ja, det är lätt att förivra sig men det är bara att ta det lugnt idag. Vad tycker du om spikmattan förresten, är lite sugen på en sån..

du har förresten en nominering hos mig, vet inte om du sett det.

ha en vilsam lördag..
kramar
Liv

Vida sa...

Japp, det är lösvikt. Fick det av en vän som köpt det på en thebutik vid hötorget i Stockholm. Jag bara älskar det.

Kramar

Liv

Anonym sa...

kikar in och lämnar en adventskram..hoppas du får en bra dag idag!