tisdag 4 november 2008

gärna hjärna och järn

Min läkare ringde igårkväll. Trots att jag har ätit järntabletter har jag järnbrist igen. Och trots att alla andra prover är bra så känns det lite läskigt... Fast jag har bestämt mej för att det är stressrelaterat.

Förhoppningsvis försvinner mensen med den där hormonspiralen som jag fortfarande inte har bokat tid för, och då borde järnvärdet bli bättre.

Med hjärnbristen är det inte lika illa. Jag har fått lite bättre komihåg tycker jag. Skönt! Minns när jag stod framför bankomaten och inte visste hur man gjorde med kortet... något att skratta åt så här efteråt.


(Skönt ändå att det är järnvärdet som spökar - jag tyckte att jag började få tendens till panikattacker igen, men det var nog bara vanlig yrsel.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid skönare att veta vad som strular.
Och vad bra att hjärnan börjar fungera igen. Själv känner jag ibland att det liv som var direkt efter kraschen känns overkligt, kan inte förstå att jag vr så kraftlös och förvirrad.

Vida sa...

Jag tror mycket på att järnet kan påverkas av stress, jag lämnar blod och får därför besked om mina blodvärden då och då och i våras gick de ner (då jag även var stressad och det var mycket) men nu ska jag snart dit igen och hoppas att de är bättre :)