söndag 30 november 2008

du är vad du köper, eller?

Jag lider av förföljelsenojja i mataffären. Jag tror att alla kikar ner i min kundvagn och bedömmer mej utifrån det de ser. Det spelar ingen roll att jag vet att jag bara köper chips några få gånger om året. Det syns ju inte när påsen ligger där i vagnen.

Den senaste tiden har jag börjat utmana den här tanken. Eller vad sägs om enbart grillad kyckling, strips, jordnötsringar och 1,5 liter läsk i kundvagnen när jag fredagshandlade med barnen?


Idag fick jag till den här härliga kombon:
De goda föresatserna räcker inte ens från tidningsdisken till godisstället...eller är det sista smarret innan det nyttiga tar vid?


Fast visst blir bilden en helt annan när man lägger till några av de andra varorna som jag köpte!

Att jag bara orkar lägga energi på sånt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit helt befriad från sån nojja ända tills en kassörska med hög röst förkunnade. Jaha här var det bara sötsaker!

Självscanning är lösningen på det problemet för mig. Alla saker direkt ner i en påse och sällan någon kassörska som ska kolla vad man köpt...

a.

Anonym sa...

Jag erkänner att jag nojjade över sånt, men det verkar ha försvunnit, jag har inte ens tänkt på det på länge, förrän jag läste det här inlägget. Någon enstaka gång kan jag titta på någon annans handling och tänka något dömande, men väldigt lamt får jag säga. Det går nog över med tiden för dig också :).

Isprinsessan: Det var det värsta haha!

Anonym sa...

Hahhaaa, Det brukar jag också göra,,,köpa en fitnesstidning och en chokladkaka :-)) Hahha ASG!!! Ja, man ärt ju lite rolig ibalnd,,,

Anonym sa...

hhahah skönt inlägg. jag vet det blir så. Köper man en nyttig grej så köper man 2 onyttiga.
kram