torsdag 9 oktober 2008

nervöst

I fredags kväll fick jag en känsla av att jag är gravid. Och sedan dess har känslan bara förstärkts.
- jag mår illa (inbillning?)
- jag har molvärk i livmodertrakten (inbillning?)
- brösten känns ömma (fast det kanske de brukar göra i menstider?)
- jag har mjölk i brösten (hmmm... fast jag har ju förstås aldrig kollat det tidigare, det kanske aldrig har försvunnit helt efter sista amningen?)
- jag fryser

Fast kanske är mensen bara lite sen. Eller också har jag snurrat till det med veckorna som min man föreslog.

Många tankar ooch känslor står och bankar på dörren och vill in, men jag försöker leva i det som är här och nu istället. Ingen idé att grubbla innan vi vet.

(Och ja, vi slarvade. Men bara lite. Väldigt lite.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj..vad spännande??????

Anonym sa...

Oj hoppsan :-) Det kan bli spännade att se om det blir en liten överraskning eller,,,

Kram

Anonym sa...

Fundera inte mer utan testa dig istället. Det är bättre att veta än att tankarna snurrar runt.

Anonym sa...

Tycker också att du ska gå och testa dig så slipper du gå och fundera mer. Väntar spänt på resultatet;) Kramar

Vida sa...

Oj, testa dig.. då får du veta...

Anonym sa...

Det räcker att slarva vääääldigt lite.. Tro mig..
Lycka till, hur du än önskar att det blir.
Kramiz
Christa