torsdag 16 oktober 2008

inne i snurran

Efter ett par mysiga dagar med allra käraste syster på besök är jag nu ensam på dagarna igen. Men jag behöver vara lite ensam nu. Jag märker att allt börjar snurra fortare och fortare igen. Förra veckan var fullproppad, den här veckan är det också ganska mycket. För att inte tala om nästa vecka...

Men sedan är det höstlov och då ska vi vara i sommarstugan hela veckan. Längtar!!!! Fast jag vill inte leva så att jag knappt orkar med vardagen och börjar längta bort. Jag vill ju vara här och nu.

Positivt är dock att jag har höjt nivån ytterligare. Det här schemat bara för några månader sedan hade varit otänkbart! Och nu börjar det som sagt ta ut sin rätt. Så nu ska jag rensa lite, eller rättare sagt be maken om hjälp. För det är mycket med barnen nästa vecka. En halvtimme här och en halvtimme där. Men för många små saker blir för mycket.

I eftermiddag ska jag lämna in det senaste grupparbetet och sedan tar jag paus från studierna tills på onsdag kväll, då det är föreläsning. Jag var på en schrapbookingkväll i måndags så jag tror att jag ska sitta och pyssla med mina fotoalbum ett tag framöver.

Nu ska jag göra ett sista ryck med studierna, göra terapiläxan tills imorgon och sedan skjutsa dottern till dansen. Ikväll blir det en myskväll hemma. Maken har varit bortrest och igårkväll hade jag grupparbete så vi fick inte mycket tid tillsammans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Malve pleaaase kan du skicka protokollet??