torsdag 4 september 2008

väntan

Någon gång mellan nio och tolv ska DHL komma hit.
Maken har beställt toalett och handfat till vår gästtoa.
Äntligen ska vi få en fin toalett!!

Fast barnen är ledsna för de gillade den som den var.
Lila element, lila toarullshållare och regnbågsfärgad tapet
- vår gästtoa är välkänd och beundrad i barnkretsar.

Det här "mellan nio och tolv" förstör min dag.
Vetskapen om att jag när som helst kan bli avbruten passiviserar mej.
Jag kan knappt gå på toa!

Fast lite studier skulle jag väl kunna ägna mej åt.
Och ett fotbad är välbehövligt.
Speciellt som jag ska på zonterapi efter lunch.

Så får det bli!

2 kommentarer:

Vida sa...

Kan tänka mig att den toaletten är omtyckt bland barnen. Jag hade gillat den som barn.

Hoppas den nya hann komma innan du behövde ge dig av.

Ha det så bra!

Vida

Anonym sa...

Visst är det irriterande med stort tidsglapp. Lägg gärna upp lite före och efter bilder, är som sagt sjukt nyfiken..