onsdag 17 september 2008

så trött, så trött

Igår var det dax för zonterapi igen. Den här gången kände jag mej ganska mörbultad efteråt, men ändå avslappnad. Och trött. Jag somnade på stört igårkväll och när klockan ringde idag ville jag inte gå upp och när jag lämnat barnen sov jag ett par timmar till.

Jag hade jättemycket prestationsångest inför vårt första grupparbete på kursen. Vi träffades igår och då visade det sig att en av tjejerna inte ens börjat med sina uppgifter. Och den andra hade missuppfattat halva sin uppgift. Själv hade jag gjort så gott jag kunnat, och det var nog ganska bra trots att jag skjutit det framför mej och satt med det i sista minuten. Nu blir det lättare nästa gång!


Jag är verkligen fascinerad av zonterapin. Att hon genom mina fötter kan påverka hela min kropp. Jag känner hur det sticker i huvudet när hon jobbar med nervändarna. Och igår gjorde det jätteont på ett ställe på foten. Jag frågade om det efteråt och hon sa att det motsvarade en punkt på ryggen - och när hon tryckte där gjorde det ont där med.

Den här gången fick jag hemläxa. Varje kväll ska jag massera ett område på insidan av smalbenet. Där påverkar man immunförsvaret, som hon sa behövde stärkas. Kanske är det därför jag inte blir kvitt den eländiga förkylningen!

Inga kommentarer: