fredag 5 september 2008

barnkalas

Ikväll ska sonen ha kalas för kompisarna.
Jag kör min nya softa stil, och han verkar ha hängt på.

För han ville inte ha något stort kalas, inga lekar eller något sånt. Utan ett myskalas med pizza, popcorn och film. Och skattjakt förståss.

Inbjudningarna lämnade vi ut för en vecka sedan - alldeles för sent hade jag tyckt förra året. Igår kom vi på att vi behöver handla godis och dricka, så maken tog bilen idag och svänger runt affären på hemvägen.

Pizzan är bara att åka och hämta, och dukningen vill nog sonen fixa själv.
Vid halv sex kommer fem kalassugna killar hit.

Så när fem kalassugna killar ringer på dörren vid halv sex är jag pigg och fräsch. Och förhoppningsvis är jag det vid halv åtta också när de gått hem.

Förresten: söta sonen gjorde ett extra inbjudningskort och gav till 5-åringen. Han ville så gärna att hon skulle vara med på kalaset. 3-åringen får nog sitta och äta med oss i köket, trots att sonen sett ut finkläder som hon ska ha (om hon vill).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så gulligt.

Anonym sa...

Det låter som ett mysigt kalas! Skulle gärna ha ett sånt själv här hemma ikväll, men kan ju inte äta pizza längre ;) så den detaljen får bytas ut i så fall.