lördag 30 augusti 2008

usch!

Min förkylning blir snarare värre än bättre, tycker jag.
Och vi som ska ha 8- och 35-årskalas idag. Sonen och maken ska firas av släkten.

Kanske har förkylningen hjälpt till, men jag har totalt släppt kontrollen inför kalaset. Sedan förra året är det maken som basar över augustikalaset. Och jag gör bara det jag blir ombedd att göra (för precis så, fast omvänt har det alltid varit tidigare). Sedan vi införde städschema ska vi dessutom inte städa någonting utöver det - så det är lugnt på den fronten också.

Den här gången står tårtan, brödbak och allmän undanplockning på min lista.

Kan ju säga att jag inte känner mej så pigg på de två förstnämnda. Så jag tror att det blir en tur till närmaste bageri. Trots att sonen säkert blir besviken eftersom han önskat sej en specialtårta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad intressant att höra hur ni löser allt praktiskt. Blev så nyfiken när jag hörde att ni rott i land arbetsfördelningen. Vi befinner oss nu i det skedet då allt ligger på bordet och ska styras upp. Jag vill verkligen inte falla in i gamla mönster där jag har ansvar för allt och måste be om hjälp då jag inte kunde. Aldrig mer!!